Aktualności

PRACE BADAWCZE W RUDACH WIELKICH

Uczestnicy zajęć projektowych Przyrodniczego Koła Eksperymentalno-Doświadczalnego, korzystając z pięknej jesiennej pogody wzięli udział w kolejnej wycieczce do Ośrodka Edukacyjnego Cysterskich Kompozycji Krajobrazowych Rud Wielkich. Tym razem w orbicie ich zainteresowań znalazły się rezerwat ŁĘŻCZOK  i  TEREN POŻARZYSKA po wielkim pożarze  rudzkich lasów z 1992 roku. Młodzież zwiedziła rezerwat Łężczok pod czujnym okiem przewodnika poznała gatunki ptaków mieszkających na tym terenie. Po powrocie do szkoły uczniowie podzieleni na zespoły opracowywali materiały dotyczące strat drzewostanu, badali pH  w próbkach wody oraz oznaczenia kwasowości gleby na pogorzelisku  oraz przyjrzeli się procesowi odbudowy lasu po tym tragicznym pożarze (gatunki drzew, zasady budowania lasu, urządzenia, np. wieże itp.).

ODRA W OPOLU

W ramach zajęć projektowych młodzież skupiona w Klubie Młodego Przyrodnika zorganizowała wycieczkę naukową do Opola. Uczniowie i opiekunowie  zaplanowali wizytę w Ogrodzie Zoologicznym, udział w wykładzie Krajobrazy świata, biomy oraz wpływ człowieka na środowisko w kontekście ochrony gatunków zagrożonych oraz warsztatach na Wyspie Bolko i Pasieka: Hydrologia oraz ochrona wód w rejonach zurbanizowanych. Po raz kolejny przekonaliśmy się, iż  zajęcia terenowe pozwalają na zgłębienie każdego naukowego tematu w sposób absolutnie wyjątkowy. Dziękujemy naszym Opiekunom za organizację wycieczki i poświęcony nam czas.

ĆWICZYMY WYOBRAŹNIĘ PRZESTRZENNĄ

Na ostatnich zajęciach Koła Młodego Einsteina mieliśmy okazję ćwiczyć wyobraźnię przestrzenną podczas gry logicznej w "Kółko i krzyżyk 3D". Było to świetne przygotowanie do nauki o stereometrii, odnajdywanie przekątnej bryły i przekątnych ścian bocznych  - zadanie wcale nie było takie proste. Turniej o tytuł mistrza gry był wspaniałą zabawą, choć w tej grze nie było przegranych.

KOŁO MŁODEGO EINSTEINA W KL. 1 - MALI INŻYNIEROWIE

Uczniowie klas pierwszych  z rozmachem rozpoczęli swój udział w projekcie. Na zajęciach dzieci tworzyły konstrukcje przestrzenne z klocków happy cubes, zakupionych w ramach MOCY MOŻLIWOŚCI. Pierwszoklasiści wzięli także udział w konkursie na najwyższa wieżę.

NOWY ROK SZKOLNY I NOWE WYZWANIA PRZED NAMI

Po długiej przerwie znów możemy spotykać się w ramach Przyrodniczego Koła Eksperymentalnego.
Zaczęliśmy od przeprowadzania chemicznych doświadczeń- nawet tych niebezpiecznych!
Ale uwaga, wszystkie odbyły się w przestrzeni wirtualnej. W tym celu wykorzystaliśmy zakupiony ze środków unijnych program „ Profesor Why. Chemia” oraz tablicę interaktywną.
Od tej pory wiemy już -między innymi- czym są przewodniki, jak bada się pH roztworów, jak zrobić wybuchową pastę do zębów, czy jak powstają „chemiczne węże”.

Na kolejnych zajęciach poznaliśmy różne rodzaje gleb. Rozpoznawaliśmy i wydzielaliśmy frakcje glebowe, badaliśmy ich wilgotność oraz określaliśmy pH. A wszystko dzięki zestawowi badawczemu „ Gleba

Z niecierpliwością czekamy co będzie dalej.

FILOMATA realizuje projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach RPO-EFS
MOC MOŻLIWOŚCI
zobacz szczegóły