Aktualności

KOMPUTER PRZYJACIEL CZY WRÓG W NAUCE I PRACY.

 

W epoce IV rewolucji przemysłowej, powszechne stało się używanie komputera i smartfonu. Uczniowie doskonale czują się w środowisku wirtualnym. To środowisko stało się ich naturalnym miejscem przebywania, w którym nawiązują kontakty, znajdują rozrywkę, poszukują informacji, zarabiają pieniądze, a w przyszłości niektórzy z nich będą w nim pracować. Ta sytuacja wymusza konieczność wprowadzenia komputera i smartfonu do arsenału pomocy dydaktycznych, wspomagających naukę na większości przedmiotów, a na zajęciach z przedsiębiorczości jest to wręcz konieczne. Sprzęt ten daje ogromne możliwości bycia przedsiębiorczym większości ludziom, niwelując deficyty zdrowotne i likwidując bariery komunikacyjne. Rolą prowadzącego warsztaty Komputer przyjaciel czy wróg w nauce i pracy było wskazywanie możliwości, jakie dostarcza współczesna technologia, kierunków jej rozwoju, miejsca, jakie młody człowiek może zająć w społeczeństwie używając nabytej wiedzy i umiejętności w sposób właściwy, wskazywanie jak w przyszłości przy jej pomocą samodzielnie się rozwijać by nie przegrać z konkurencją i móc utrzymać się na rynku pracy.

   

 

FILOMACKA NOC NAUKOWCÓW

Uczniowie z klasy 3a i 3b w ramach projektu MOC MOŻLIWOŚCI spędzili w szkole noc, realizując podczas zajęć tematy Koła Młodego Einsteina. Dzieci w świetle latarek z instrukcją w rękach szukały skarbów ukrytych w szkole, czytając przepisy gotowały, jadły pizzę dzieliły ją na części i uczyły się ułamków, rozwiązywały zapałczane zadania, wykonały kilka ciekawych eksperymentów, wysłuchały zagadek Leona, wzięły udział w prezentacji sztuczki Bartka, konstruowały i rozegrały maraton gier planszowych. Niewyspani, ale pełni wrażeń i nowych umiejętności, rano wróciliśmy do domu!

WŁAŚCIWOŚCI MAGNEZU

Na zajęciach kółka przyrodniczo- eksperymentalnego dzieci pogłębiały swoją wiedzę o oddziaływaniach magnetycznych.  Ich wspólna praca polegała na stworzeniu magnetycznej gąsienicy oraz planszy, na której trzeba było zaprojektować trasę jej poruszania się. Niektóre gąsienice naprawdę były długie

ASTROHUNTERS

W dniu dzisiejszym w ramach projektu "Moc Możliwości" trzecioklasiści odbyli podniebną podróż w Czernicy, gdzie pasjonaci kosmosu przenieśli nas w nowy wymiar rzeczywistości. Podczas zajęć w Planetarium obejrzeliśmy film o układzie Słonecznym i Czarnych Dziurach. Zwizualizowaliśmy Drogę Mleczną i dowiedzieliśmy się jak dbać o naszą planetę. Samodzielnie złożyliśmy teleskop do sesji obserwacyjnej. Na koniec sterowaliśmy łazikiem. No cóż niejeden z nas pomyślał o pracy w NASA?! Próbowaliśmy sobie odpowiedzieć na pytania, czy to będzie zawód przyszłości? Dlaczego ludzie pracuję? Zastanawialiśmy się również nad tym jak przygotować się do wyboru zawodu? To był bardzo ciekawie spędzony czas. Dziękujemy organizatorom!

                     

ZASZYFROWANE KRATKI

Na zajęciach Koła Małego Einsteina mózgi naszych pierwszoklasistów aż się gotowały od kodowania.  Uczniowie kodowali i rozkodowywali. Na koniec  sowy mądre głowy wyłoniły się z zaszyfrowanych kratek.

FILOMATA realizuje projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach RPO-EFS
MOC MOŻLIWOŚCI
zobacz szczegóły