Aktualności
MALI KONSTRUKTORZY
Na zajęciach Koła Małego Einsteina, w miesiącu styczniu i lutym, dzieci uczyły się konstruowania mostów według instrukcji klockami K’nex zakupionymi w ramach projektu. Podczas zabawy wykazały się zdolnościami logicznego myślenia, koordynacją wzrokowo-ruchową, cierpliwością i wytrwałością. Praca w grupach pozwoliła na rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy w zespole, zdrowej rywalizacji, konsekwentnego dążenia do wytyczonego celu oraz odporności na niepowodzenia. Użycie projektora zakupionego dzięki projektowi pozwoliło na rozwiazywanie zadań matematycznych z poprzednich edycji konkursu „Alfik” oraz na korzystanie ze stron internetowych poświęconych matematyce dla klas młodszych.
NIETYPOWE ZWIERZĘTA W DOMU
PRZYRODNICZE KOŁO EKSPERYMENTALNO- DOŚWIADCZALNE GR. 1 ( 4-6)
Zajęcia ze względu na naukę zdalną odbyły się w formie on-line. Uczniowie i uczennice klas piątych spotkali się z Paniami Zuzanną i Natalią – studentkami biologii Uniwersytetu Śląskiego. Panie przedstawiły im różne gatunki zwierząt, które mieszkają w naszych domach i w ich pobliżu. Dodatkowo dzieci rozwiązywały ciekawe zadania interaktywne. Otrzymały również wskazówki do wykonania doświadczenia długoterminowego- jak wyhodować swoje muszki owocowe.
BADANIE WODY
PRZYRODNICZE KOŁO EKSPERYMENTALNO- DOŚWIADCZALNE GR. 1 ( 1-3)
W czasie zajęć dzieci z klas 1a i 1b badały jakość wody. Poznały co oznacza skrót pH. Sprawdzały, czy woda jest kwaśna czy zasadowa. Ponadto oznaczały w niej poziom azotanów. Było to możliwe dzięki Walizce Ekobadacza – pozyskanej z funduszu unijnego.
ROZPOZNAWANIE ORGANIZMÓW – ROŚLINY IGLASTE
PRZYRODNICZE KOŁO EKSPERYMENTALNO- DOŚWIADCZALNE GR. 4 ( 1-3)
Podczas zajęć w klasie 3a dzieci uczyły się rozpoznawać pospolite drzewa iglaste rosnące w naszym kraju. W tym celu najpierw obejrzały (z wykorzystaniem laptopa i rzutnika) krótki film przedstawiający cechy charakterystyczne sosny, świerku, jodły i modrzewia. Następnie dzieci miały do wykonania niełatwe zadanie. Należało wybrać właściwe szyszki i dopasować do poszczególnych drzew. A na samym końcu zajęć czekała na nie niespodzianka- szukanie nasionek, które można było zabrać do domu i posadzić w doniczce.
